Jan Prinsen onderzoekt AGF-kansen in Stockholm - Ook dichtbij is nog steeds groei in export mogelijk


Veel Lidl-winkels in de stad

"In Stockholm hebben we veel kleine winkels gezien (type Proxy Delhaize) zoals ICA, Hemkop, 7- Elevenen Lidl. Discounters zoals een Lidl zijn heel sterk aanwezig in deze stad. Wat de inrichting aangaat van de Lidl winkels is er weinig of geen verschil met de winkels hier bij ons of in Nederland. In de winkels is veel aandacht voor al het basis fruit zoals bananen, appelsienen en appelen en peren. Daarnaast is er ook veel aandacht voor bioproducten in de basis artikelen zoals banaan en appel. We zagen weinig of geen verpakt fruit. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de aandacht voor het milieu."

"De winkels waren echt heel verzorgd, echt proper", vervolgt Jan. "In ieder metro station een kleine winkel waar altijd de banaan en de appel veel aandacht kreeg. In de stad ook op verschillende plaatsen kleine markten met fruit en groenten. Hier wel ruimere keuze. Nederlandse producten sterk aanwezig in de winkels en op de markten( vooral tomaten). Stockholm is een stad met heel veel jonge mensen. We stelden vast dat er een hoog buitenshuis verbruik aan voeding is. Echt de moeite om deze stad en zijn manier van leven te bekijken."

Klik hier voor de fotoreportage

Voor meer informatie:
Jan Prinsen
Belgian Fresh Food Institute
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.belgianfreshfoodinstitute.be

Publicatiedatum: 15-11-2013
Auteur: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Copyright: www.agf.nl